Elektrický vozík pre seniorov SELVO 41000Li EB
ELEKTRICKÝ ŠTVORKOLKA SELVO 41000Li-EB
Štvorkolesový elektrický skúter Selvo 41000Li-EB je dopravný prostriedok 21 storočia. V minulosti používané hlučné a nákladné mopedy s chýbajúcim výkonom teraz striedajú elektro skútre. Pokiaľ ide o značku Selva, sú navyše aj stabilné, ľahko ovládateľné a tak vhodné okrem iného aj pre menej obratné osoby ako sú seniori, osoby so zdravotným postihnutím a pod. Ideálne sa pre nich hodia k návratu do aktívneho života ik dochádzanie do práce, na nákup, na prechádzku so psom atď. na strojoch si však plno zábavy užijú aj čisto volnočasoví nadšenci . Štvorkolky Selva sa ponúkajú v rôznych variantoch batérie a brzdy pre rôzne zdatných používateľov a rôznu životnosť batérií. Vždy však s výnimočným silovým prevodom, ktorý šikovne a plynule reaguje na otočenie rukoväti s ovládačom výkonu a to aj vo veľmi kopcovitom teréne alebo pri rozjazde z križovatky. Pre menej zdatných osoby je možné jednoducho znížiť maximálnu rýchlosť a stroj sa tak stáva bezpečným aj pre tých, ktorí sa inak bojí jazdy na akomkoľvek vozidle . Nevadí, že neviete jazdiť na bicykli , nemusíte držať rovnováhu. Stabilitu zabezpečuje široký rozchod kolies, nízke ťažisko, kvalitné odpruženie a pneumatiky. Aj tak ale bez problému prejdete bežnými dverami o šírke 80cm. Vďaka dizajnu pripomínajúcemu motocykel si budete pripadať dôstojne a štýlovo aj v prevádzke. Vozidlo je certifikované ako bicykel a v prevádzke sa tak pohybujete ako cyklista so všetkými povinnosťami a náležitosťami, ktoré pre cyklistov platia. Výbava ako je uzamykateľný úložný box a odkladací priestor na drobnosti iste tiež prídu vhod každému užívateľovi, či už na nákup alebo výlet.
PRÉMIOVÁ ELEKTRICKÉ ČTYŘKOLKA Selvo 41000Li-EB (s lítiovou batériou a magnetickou brzdou)
Ide o vlajkovú loď medzi elektrickými štvorkolkami na trhu. Možno ju používať aj pre pravidelnú jazdu v desiatkach kilometrov na nabitie. Dojazd na nabitie až 55km (v závislosti na fyzikálnych vplyvov) je možné absolvovať pravidelne bez ujmy batérií (narozdiel od olovených). Batériu možno vybrať a nabíjať mimo stroja v domácnosti. Hodí sa pre seniorov, osoby s hendikepom aj celkom zdravé jedince dochádzajúci niekoľko kilometrov do práce . Vyniká najmä extrémne nízkymi nákladmi na prevádzku aj údržbu a to aj preto, že životnosť špeciálne lítiové batérie typu LiFePO4 býva okolo 3000 až 5000 nabíjacích cyklov (oveľa dlhšie ako u Li-ion batérií). Väčšinou teda slúžia pri dodržaní základnej údržby cez 10-12 rokov na rovnakú batérii , čo je unikátne dlhá doba. Náklady na nabíjanie sa pritom zvyčajne pohybujú len okolo 0,1 Sk / km. Táto varianta s lítiovou batériou je teda síce v obstarávacej cene o niečo drahšie, v dlhodobom horizonte však bude najlacnejší , pretože nebude nutné meniť batérie tak často. Rozdiel je až 10-násobne dlhšiu životnosť batérie .
Brzdy sú u tohto modely 3 nezávislé z ktorých jedna je automatická (elektromagnetická) brzda, ktorá vozík zastaví pri pustení akcelerátora (plynu) . Výnimočne ladne a bez cúvnutiu sa rozbehnete aj v kopci , kde vás táto brzda doslova "podrží" než pridáte "plyn" a rozbehnete sa. Vozík je ale vybavený aj dvoma ďalšími brzdami, ktoré sa ovládajú pákami na riadidlách. Predná brzda je hydraulická kotúčová. Umožní vám tak zastaviť s oveľa kratšiu brzdnú drahú vďaka možnosti okamžite kolesá zablokovať. Všetky tieto 3 brzdy sú nezávislé, preto je aj v prípade poruchy zachovaná maximálna bezpečnosť
* Dojazd na nabitie je orientačná hodnota úplného maxima pri novej batérii a ideálnych podmienkach. Medzi všetkými výrobcami je zvykom uvádzať túto maximálnu hodnotu, reálny dojazd je však kratšia vplyvom kopcovitosti terénu, zaťaženie, akceleráciou, teploty a tiež kondície batérie. Batéria je potreba chápať ako spotrebný materiál výrobku, ktorý je nutné po spotrebovaní vymeniť. Doba spotrebovania pritom vždy závisí na údržbe a zaobchádzanie s batériou. Najmä platí, že čím menej sa batérie vybijú, tým majú dlhšiu životnosť v počte cyklov. Olovená batéria tak môže mať 1000 cyklov ale napríklad aj len 100 alebo menej. Najdôležitejšie rady k oloveným batériám sú: 1.) nabíjať ihneď po najmenšom vybití do plna 2.) čo najmenej vybíjať, nikdy viac než 80% 3.) balansovať batérie vždy po väčšom vybití (rozhodne ak je pod 50%), teda vyrovnávať hladiny jednotlivých batérií vnútri stroja. K tomuto je ideálny automatický balancér, ktorý vyrovnáva batérie automaticky a stále. Tento odsek neplatí pre modely s lítiovými batériami.
Technické parametre:
Vlastnosť | Hodnota |
---|---|
Max. rýchlosť | 23 km/h |
Nosnosť | 150 kg |
Rázvor | 1020 mm |
Dojazd | 50 km |
Batéria | lithium-želzo-fosfátová |
Nutnosť balancovať batérie | nie |
Napätie batérie | 60 V |
Kapacita batérie | 20 Ah |
Motor | bezuhlíkový |
Výkon motora | 1000 W |
Systém bŕzd | elektromagnetické |